середа, 26 листопада 2014 р.

Правила і закони у суспільстві та твоєму житті

                                                                Урок №1
 Тема: Що таке правила та як вони виникають. Які правила існують у суспільстві. У чому призначення правил.

 Очікувані результати:
- розуміння поняття «правила» , «соціальні норми»;
- вміння наводити приклади різноманітних соціальних норм;
- вміння висловлювати своє ставлення до правил та їх дотримання;

Основні поняття: правознавство, правила, соціальні норми.
Тип уроку: Вивчення нового матеріалу; методи роботи у малих групах, «ПРЕС» ;
Хід уроку
 І. Організаційний момент:
                 Презентація підручника вчителем
 ІІ. Актуалізація опорних знань і вмінь учнів
Бесіда
Чи доводилось вам стикатися з поняттями «Правознавство», «право», «провила» ?
Якщо так, що вони означають ?
 ІІІ. Вивчення нового матеріалу                               
Робота у малих групах (5-6 осіб)
а) Завдання: 
- скласти перелік своїх дій з ранку до тієї миті, коли прийшли на урок правознавства; визначити , чим вони регулюються.
 - учням подається план до завдання:
 - підйом у певний час
- ранковий туалет 
- одягання 
- дорога до школи 
- навчання на уроках
 б) Обговорення результатів роботи в групах 
 в) Висновки
2. Робота з підручником над формуванням понять: соціальні норми, види соціальних норм. Опрацювання тексту підручника ( с. 9-10 ) для визначення виду норм.
3. Робота над питанням: «У чому призначення правил ?» ( метод «ПРЕС»)
- Аргументуйте свою позицію з питання: «Чому дріб’язкове виконання наказів призводить до зупинки робіт на виробництві?» 
ІV. Закріплення нових знань і вмінь учнів 
Завдання 
Пригадайте визначення «правила», «соціальні норми».
Вкажіть, як поділяються соціальні норми.
Поясніть, у чому полягає призначення правил
V. Підсумки уроку. Домашнє завдання:
- опрацювати текст підручника (
- записати правила, що складають твій «Кодекс поведінки»

                                                            Урок №2
Тема: Що таке право ? Норми права та галузі права. Які суспільні відносини називають правовими.
Очікувані результати: 
- розуміння понять ; права, галузь права, норма права;
- вміння наводити правових норм та розрізняти їх види;
- характеризувати правові відносини та наводити приклади правових ситуацій, висловлювати свою оцінку ролі права у житті людей.
Тип уроку: комбінований
Хід уроку
І. Організаційний момент.
ІІ. Актуалізація опорних знань, умінь і навичок учнів
Перевірка домашнього завдання.
Дайте визначення понять: правила, соціальні норми
Пригадайте 4-5 ситуацій із життя, коли ви ЗУСтрічалися з різними нормами чи правилами поведінки.
Зачитайте правила із вашого «Кодексу поведінки».
Прочитайте наведені соціальні норми (див. додаток 1). Подумайте над запитаннями:
- Чим схожі ці норми ?
- Чим вони відрізняються ?
 ІІІ. Вивчення нового матеріалу
1.Робота над  формування поняття «право» та «правова система» за інформацією зі схем на с.13 та 15 підручника.
2. Робота в парах: 
а) над ознаками правової норми, користуючись технологією незакінченого речення та інформацією зі схеми: ( див. додаток 2 ) 
б) над видами правових норм ( схема на с.16 підручника )
3. Робота над формування поняття «правовідносини»
а) Робота в групах. Учні отримують від учителя завдання розіграти в ролях ситуацію, яка б вирішувалася за допомогою правових норм. 
б) Як відрізнити правовідносини від інших суспільних відносин ? Правовідносини характеризуються такими ознаками: ( див. додаток 3 )
в) Складання формули право відносин: юридичні факти + правова норма = правовідносини. 
г) Робота над схемою «Юридичні факти» у підручнику. 
ІV. Закріплення нових знань і вмінь учнів
Працюючи в парах, прочитайте наведену ситуацію. Знайдіть у тексті: правовідносини, юридичні факти, дії, події, правомірні та не правомірні дії ( див. додаток 4 ) 
V. Підсумок уроку. Домашнє завдання (§ 3 завдання на с.18)

                                                Урок №3
Тема: Що таке закон. Як приймаються закони. Підзаконні акти та їх значення для життя громадян. Як і де знайти правовий документ. 
Очікувані результати:
- розуміння понять: закон, законодавство, законодавчий процес, підзаконний акт
- вміння вказувати відмінності між правом і законом, законом і підзаконним актом, пояснювати застосування підзаконних актів, аналізувати процедуру прийняття закону 

Тип уроку: комбінований
Хід уроку
І. Організаційний момент 
ІІ. Актуалізація опорних знань, умінь і навичок учнів
                   Перевірка домашнього завдання
Дайте визначення понять: право, галузь права, норма права.
Конкурс на кращу доповідь (по 2хв.) за темою «Роль права у житті людей»
     ІІІ. Вивчення нового матеріалу
Проблемне питання: Чи тотожні поняття «право» і «закон»?
 Робота над формуванням поняття «закон» за порівняльною таблицею (див. додаток 5)
Робота із документом: статті Конституції 89, 91, 93, 94.
Робота із підручником. Заповнення схеми на с.23 у підручнику.
Бесіда на основі схеми «Види нормативно-правових актів» (див. додаток 6).
 Самостійна робота із підручником. Учні заповнюють таблицю на с.25
 ІV. Закріплення нових знань і вмінь учнів.
Практикум.
Опрацюйте перелік нормативно-правових актів, виконайте такі  завдання:
Розташуйте наведені документи відповідно до їх юридичної сили.
Визначне, до яких галузей права належить пропоновані акти 
(див. додаток 7)
    V. Підсумок уроку. Домашнє завдання.
 1. Опрацювати текст підручника (§ 4)
 2. Підготуйте тези до законопроекту:
«Про надання грошової допомоги у розмірі прожиткового мінімуму всім громадянам, які не мають роботи».


  Урок №4
Урок – пленарне засідання Верховної Ради.
Очікувані результати
- вміння застосовувати набуті на попередньому уроці знання, що стосуються законотворчості, давати оцінку результатам своєї праці.
Тип уроку: урок – гра.
Хід уроку
І. Організаційний момент. Оголошення теми і мети уроку.
ІІ. Імітація пленарного засідання з першого читання законопроекту 
 «Про надання грошової допомоги у розмірі прожиткового мінімуму всім громадянам, які не мають роботи».
Об’єднання у 5 малих груп:
- група, що виступила із законодавчою ініціативою, Ви маєте за 7 хвилин напрацювати назви 3-4 розділів вашого законопроекту й обґрунтувати його необхідність. Від вашої групи на засіданні будуть виступати два представники;
- група представників Президента України: подумайте, які питання та пропозиції у вас є до законопроекту;
- група представників Кабміну: подумайте, які питання та пропозиції у вас є до законопроекту;
- група народних депутатів: подумайте, які питання та пропозиції у вас є до законопроекту;
- група представників Національного банку: подумайте, які питання та пропозиції у вас є до законопроекту.
2. Відтворіть процедуру першого читання законопроекту, користуючись схемою й дотримуючись регламенту.
Регламент вашого засідання має бути таким:
- Внесення законопроекту (доповідь ініціаторів про необхідність законопроекту) – 2 хв.
- Читання та пояснення законопроекту – 2 хв.
- Обговорення у «Верховній Раді» (дебати – виступи депутатів та представників груп) – 15 хв.
- Внесення поправок до законопроекту – 3 хв.
= Голосування – 2 хв.
3.По завершенні засідання обговоріть:
- Чи був законодавчий процес успішний, чому?
- Що сприяло чи перешкоджало прийняттю «закону»?
- Чи сподобалось вам брати участь у процесі законотворчості?
- Які думки, почуття викликала у вас ця процедура?
- Чи змінилось ваше ставлення до законотворчості й діяльності Верховної Ради України? Чому?







Немає коментарів:

Дописати коментар